سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

در حالی که امکانات مترو روز به روز بیشتر می‌شود و بر میزان رضایتمندی شهروندان نیز از این سیستم حمل و نقل به نسبت روزهای گذشته افزوده می‌شود اما برخی امکانات آن همچنان در ایستگاه مسیر سال‌های گذشته مانده است.

برای نمونه سیستم‌خنک کننده برخی واگن‌ها به قدری بی‌حال است که مسافران به محض توقف قطار در ایستگاه و باز شدن در‌های واگن سعی می‌کنند سر خود را از در بیرون ببرند تا شاید کمی خنک شوند.

گرما در این واگن‌ها به قدری زیاد است که آن‌ را بی‌شباهت به سونا نمی‌کند. گرمای این واگن‌ها را باید به علاوه ازدحام جمعیت و نبود اکسیژن کافی در آن کرد. البته وضعیت در برخی دیگر از قطار‌ها به کلی متفاوت می‌شود.

به این معنی که سیستم‌خنک کننده‌ این واگن‌ها به حدی سر حال است که سرما در آن بیداد می‌کند. برخی مسافران که تازه از هوای گرم بیرون از مترو داخل قطار شده‌اند، با ورود به قطار‌سرد بلافاصله شروع به عطسه‌ زدن می‌کنند.

سیب گلاب تقلبی

در این فصل که هنوز سیب‌های زرد و قرمز به بازار نیامده‌اند( البته بدون در نظر گرفتن سیب‌های وارداتی که در  تمام طول سال برق آنها در ویترین مغازه‌ها، چشم مشتریان را می‌زند) بازار میوه در انحصار سیب‌های گلاب است و در این بین عطر سیب گلاب مهم‌ترین شاخصه برای خریداران است.

این در حالی است که برخی از فروشندگان با استفاده از راهکارهایی تلاش می‌کنند با افزایش عطر این سیب‌ها، توجه خریداران را نسبت به این میوه جلب کنند. این در حالی است که در بیشتر مواقع این سیب‌ها چندان معطر نبوده و طعم خوبی هم ندارند.

گفتنی است یکی از روش‌هایی که برخی از میوه‌فروشی ها برای افزایش عطر سیب‌ها انجام می دهند این است که از اسپری آب‌پاش همراه با گلاب استفاده می‌کنند. البته تعداد این موارد در سطح شهر زیاد نیست اما به هر ترتیب روشی برای جذب مشتری است.

سد معبر طبیعی

یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید « نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی». در مورد رفتار با گیاهان و درختان شهر نیز چنین ضرب‌المثلی کاملا مصداق دارد. زیرا گاهی درختانی را مشاهده می‌کنیم که فقط به خاطر اینکه جلوی ویترین فلان مغازه را گرفته‌اند به وسیله مغازه‌دار به روش‌های مختلف خشک می‌شوند.

از سوی دیگر برخی شاخه‌های درختان با اینکه تا وسط کوچه و خیابان آمده‌اند و در عمل جلوی دید و رانند‌گی آسان شهروندان را می‌گیرند اما کسی به آنها دست نمی‌زند و شاخه اضافه‌شان را نمی‌برد. حال آنکه این مورد می‌تواند موجب تصادف، جراحت افراد و بالاخره آتش‌سوزی شود.

تصادف از آن جهت که راننده‌هایی که یکباره با یک شاخه آویزان از درخت مواجه می‌شوند، به ناگاه تغییر مسیر می‌دهند و با خودرو‌های دیگر برخورد می‌کنند. جراحت نیز از آن جهت که پیاده‌ها به طور معمول توقع وجود یک شاخه را در پیاده‌رو و خیابان ندارند و گاه سرشان با این شاخه‌ها برخورد می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات این شاخه‌ها نیز بالا بردن احتمال آتش‌سوزی است. شاخه‌های بلند گاه تکیه‌شان روی سیم‌های برق است و به محض بارش باران می‌توانند موجب اتصالی سیم‌ها و جرقه و بعد آتش‌سوزی شوند. این مشکل به راحتی و با تماس با شماره تلفن 137 و اطلاع آن به مسئولان قابل حل است.

مسافت طولانی برای آژانس‌سواری

در حالی که اغلب رانندگان تلاش می کنند با استفاده از مسیر‌های میانبر مسافر را زود‌تر به مقصد برسانند و از سوی دیگر خودشان هم کمتر در ترافیک بمانند، برخی رانندگان سعی دارند با طولانی نشان دادن مسیر به مسافر، هزینه بیشتری بابت کرایه دریافت کنند.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده اند که برخی از رانندگان آژانس مسافتی را که می‌توان از مسیر نزدیک‌تری طی کرد از مسیر‌های دورتر طی می‌کنند و هنگام اعتراض مشتری در خصوص کرایه اضافی، طولانی بودن مسیر را بهانه می کنند.

کد خبر 88669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز